zondag 9 mei 2010

Gereedschapstasje verloren

Vandaag en gisteren niet gefietst. In plaats daarvan voor het eerst een tocht met de kayak gemaakt. Ik las dat dit jaar ook weer non stop in 36 uur de elfsteden voor zee kayakers wordt gehouden op 3 en 4 september. Vorig jaar had ik de vorm maar dit jaar heb ik te veel tijd in het fietsen gestopt. Vandaag maar eens een uurtje gepeddeld. Een uur peddelen ging best goed en toch viel het tegen. De blaren op mijn hand tonen aan dat mijn handen er niet klaar voor zijn. Maar conditioneel gaat het prima. Het wekelijkse bezoek aan het zwembad houdt mijn armen in vorm.



In plaats van fietsen hebben we vandaag de armsteunen in de Quest verbeterd. Als ik een beetje druk geef dan schieten de banden door bij de sluiting. Op de banden heeft Dineke een stukje klittenband genaaid. Hierdoor worden de banden een beetje dikker. En de verstelbare klem houdt de band nu wel goed vast. De verstelbare klem is veel te handig om op te geven. In de winter heb ik meer kleren aan en kan ik de banden iets lager stellen dan in de zomer.

De voorbanden even gecontroleerd en het blijkt dat de noodstop van vorige week, de rechter voorband noodlottig is geworden. Ik was zo trots dat ik de fiets in een slip had. Maar het canvas van de band is tevoorschijn gekomen. Meteen maar een nieuwe band erop gezet. Als ik de buitenband eraf wil halen blijkt dat de gereedschapsset niet op zijn plek zit bij het linker voorwiel.

Mijn legergroen gereedschapstasje ben ik kwijt geraakt. Waarschijnlijk is hij door de voetgaten gevallen. Maar waar het gebeurd is? Ik heb geen flauw idee.… Vandaag nog even gegoogeld misschien heeft iemand het tasje aangegeven maar ik kom hem nergens tegen. Ik vind wel een leuke site doormijgevonden.nl



Gelukkig heb ik nog een tasje. Het is wel iets kleiner maar ook geschikt. Dineke heeft het nieuwe tasje geprepareerd met klittenband. Dit keer zit er ook een zekering van elastiek aan. Een oud key-koord dient als verbinding. Als het klittenband het tasje nu niet houdt dan hangt hij nog aan de Quest. Het key-koord is deelbaar door een sluiting die je ook wel bij rugzakken ziet. Als ik het tasje nodig heb kan ik hem zo los klikken.









Best wel vervelend want niet allen het tasje is weg maar natuurlijk ook de inhoud. Bandenwippers, twee reserve binnenbanden, voor en achter. Een reserve zekering, lijm, schuurpapier en heel veel plakkers. Het is nog een heel gedoe om alles weer te vinden. Eerst koop ik twee bandenwippers van Simpsom. Maar die zijn zo flexibel dat ze hun werk niet goed doen. Het Rennershuis in Leeuwarden heeft gelukkig nog steeds mijn oude bandenwippers. Deze zijn wel goed stijf. Het zijn er drie die je op elkaar kunt klikken. Bovendien mag ik de kleur uitzoeken. Rood valt goed op dus die gaan mee....






De zekering vind ik bij een gereedschapswinkel. Het nieuwe tasje heeft ook een etiket gekregen met mijn naam. De volgende keer komt hij dan misschien weer terug.

Tenslotte koop ik nog bij de botenwinkel een stuk elastiek met een haakje. Als de wind nog eens onder mijn spatzeil komt dan is hij gezekerd. Het stuk elastiek bind ik links aan de stang achter de stoel. Als ik een stoplicht moet bedienen heb ik geen last van het elastiek. Als ik de kap niet wil gebruiken kan ik hem heel makkelijk los klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten