zaterdag 15 augustus 2009

Wow Mike het is fantastisch…1000 km in twee weken. Het werkt echt!!



“Pas op voor wat je wenst je zult het zeker krijgen.” Toen ik de fiets ophaalde leek 1000 km in de maand fietsen iets voor wielren gladiatoren. Maar ik kan het ook!! En ik heb zelfs de 1000 gehaald in precies twee weken…. Nu zit er een week vakantie bij dus ik had de tijd, maar toch.
In de vakantie heb ik de tent geleend van mijn broer. Omdat de tent snel staat en ze nog een weekendje weg willen, wil hij hem graag terug. Mijn ouders gaan volgende week naar hun toe dus de tent mocht ik naar Heerenveen brengen. ’s Avonds gekeken of ik de tent erin kreeg, en na wat passen en meten lukte dat prima. Stokken en haringen op de bodem. De twee binnententen aan de rechterkant en de nylon tent aan de linkerkant. Mijn twee buitenreservebanden met binnenbanden en grote pomp kon ik niet meenemen. Dus de reservespullen maar aangevuld met de kleine Topeak Road Morph fietspomp en alleen een extra binnenband.

Met een tent van minstens 10 kg extra ’s ochtends naar het werk gefietst. Je merkt bij het optrekken dat de fiets zwaarder is maar verder lag ik als een huis op de weg. Ook de snelheid valt dan niet tegen. Je hebt alleen iets meer moeite om de boel op gang te trappen. En natuurlijk voorzichtig door de bochten en over de hobbels.



’s Middags op tijd van het werk gegaan en echt een heerlijke rit naar Heerenveen. De vorige rit had ik mijn best gedaan en deed ik de 36 km in een uur. Nu fietste ik rustig en had slechts vijf minuten extra nodig om er te komen. Bij mijn ouders lekker in de tuin gezeten en me helemaal volgepropt met heerlijke Mie. Kijk moeders weten wat zonen nodig hebben….. Na het eten moeten zij natuurlijk even proberen. Mijn moeder fietste meteen weg. Ze hadden gisteren 52 km gefietst en nog steeds behoorlijk zadelpijn. Ze stonden versteld van het comfort van de fiets. Wat ligt dat lekker!! Wat gaat dat mooi!! Mijn vader wilde natuurlijk ook ff scheuren. Dus hup twee rondjes door de straat. Het is dan zwaan kleef aan. Hij kwam terug met een stoet kinderen er achteraan…. Wat is dat …? Wat een gekke fiets….

Tsja toen terug. Ik had nog 70 km nodig om over de 1000 te gaan. Dus de kortste weg was geen optie. Mijn vader tipte me over de weg Luinjebert, Tjalleberd, Gersloot, Tijnje, Aldeboarn. En dat was een hele goede tip. Kilometers lang snel asfalt, met je buik vol zoefen de kilometers dan weg. In Leeuwarden had ik nog 25 km extra nodig voor de 1000. Dus mijn forensen route gepakt in plaats van de korte route. Net voorbij Hijum zag ik de computer naar de 1000 km springen…..
Het laatste stuk heb ik met groot licht gereden. De accu heeft het zonder opladen ook precies 1000km gehouden. Thuis de accu maar even leeg laten lopen en vannacht weer bijgeladen. Het voorlicht geeft nu nog meer licht dan ik al had, dus dat beloofd nog wat…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten