donderdag 13 augustus 2009

Vliegen

Uit het woelige leven van Boy Zonderman. Boy Zonderman onze nooit verzagende held die ook wel eens wat anders wil, heeft deze keer een grandioos idee gekregen. Zeg eens op Boy wat is dat geweldige plannetje wat onder jouw schedeldak broeit…. “Ik wil vliegen….” Kijk eens aan een nobel streven…..“….”
Als je de gebruiksaanwijzing van de Quest leest is een van de eerste waarschuwingen dat je op moet passen voor verkeersdrempels. Toen ik wegfietste uit Dronten viel me op hoe geweldig de Quest de meeste verkeersdrempels neemt. De vering vangt de meeste klappen feilloos op. Nu is het wel zo dat de drempels buiten de dorpen en steden minder stijl zijn dus deze zijn ook goed te nemen. In de woonwijken in de stad moet je echt terug in snelheid. Maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel. In Swichum eeen klein dorpje net onder Leeuwarden ligt een nieuwe variatie van de verkeersdrempel. Een soort midden door gesneden rioolbuis midden in het gladde asfalt. Als fietser wordt je verwezen naar het fietspad maar omdat het rustig was pakte ik de weg.

Bij zo’n halve buis wordt je met een gangetje boven de 30 km per uur gelanceerd. Ik steeg op en volgens mij was ik los met drie wielen…. Maar zoals Boy Zonderman weet “Naar beneden gaat al…..” De vering van de Quest gaf geen krimp maar toch was ik behoorlijk geschrokken. Volgende keer een beetje oppassen dus…..

1 opmerking:

  1. schipholtower fot Quest342 go to de runway ant you have promission to takeoff

    BeantwoordenVerwijderen