woensdag 5 augustus 2009

Pomp en vrouwlijk vernuft.


De pomp van velomobiel die standaard bij de fiets zit, is een prachtig pompje alleen zit er geen mano-meter op. Gelukkig had ik nog een Halfords pomp dus die in het beneden dek gestopt. Dat gaat goed tot je over de kasseien rijdt. Marcel Beekmans maar even om advies gevraagd maar bij hem ligt de pomp klem. Hmmmm bij mij dus niet. Wij mannen pakken dit degelijk aan. Dus op naar de Gamma isolatie slang gehaald voor verwarmingsbuizen en de hele pomp ingepakt. Hmmm niet erg praktisch. Bovendien houdt het klitteband de pomp niet…..



Dineke heeft het antwoord. Je moet de pomp niet met een klittebandje vast willen zetten. Je plakt het klittenband op de pomp….. Tsja, je moet er maar opkomen. Na wat prutsen, voetje schuren, Bison-kit plakken. Pomp vast maken, pomp lostrekken, klittenband laat los. Op de tube staat duidelijk "niet geschikt voor hard plastic….." Bison kit eraf krabben, seconde lijm erop…. Nu kan de isolatie slang van de zuiger af en heb ik maar een klein stukje nodig om het handvat van de pomp. Zit als een huis en rammelt niet meer.






3 opmerkingen:

  1. dat is ook manier ja:P ik ga hem er zo ook ff anders in gooien, en hoeveel kilometer he je er intussen mee gereden???

    groetjes Beekie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook nog aan het prutsen met een pomp. Ik heb nu ook een Halfordsding maar die heeft een veel grotere voet. Dat is nogal onhandig bij het wegbergen. Ik heb hem aan de andere kant van het achterwiel zitten en bovenopde dwarsstang onder de rolbeugel liggen. Maar om hem daar te krijgen is het nogal wat manoevreren.
    Jij hebt hem aan de rechterkant van de wielkast en zelfs rechts van de veerpoot liggen zie ik. Daar wil ik toch ock nog een keer mee experimenteren maar dan met pomp met veel kleinere voet.
    Alleen ben ik dan wel bang dat ik m'n reservebandje niet meer kwijt kan. Ik wil de ruimte links van het achterwiel het liefst zo leeg mogelijk laten voor bagage en daar dus geen band neerzetten.
    Ik heb in ieder geval weer wat ideeën op gedaan met je bericht. Dank :)

    Wat betreft klittenband: koop zelfklevend klittenband! Geen geklooi met lijm, geen geschuur. In jouw geval had ik het volgende gedaan:
    1) Oppervlak van de pomp ontvetten met wasbenzine
    2) Strook klittenband op maat maken
    3) 'Beschermpapier' van klittenband halen
    4) Lijmlaag van klittenband opwarmen met verfstripfohn (eventueel gewone haarfohn) totdat de lijmlaag begint te bubbelen en desnoods wit van kleur wordt
    5) Snel klittenband op het gewenste oppervlak plakken en stevig aandrukken, zeker aan de randen.
    Wel even uitkijken want die lijm is bloedheet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Quemo bedankt voor je reactie. Bij velomobiel heb ik ook twee maten klitteband gehaald. Alleen had ik nog smal band liggen en vond ik het zonde om het brede band bij te knippen. In de fiets heb ik het brede band geplakt en dat ging inderdaad een stuk makkelijker. Vooral het voorverwarmen met de verfstripper is een goede tip!! Het kleeft dan geweldig

    BeantwoordenVerwijderen