De flexibele kettingwielhouder is dwars door de body heen
getrokken en ligt op de vloer van de kettinggoot. Oeps wat nu? Het kettingwiel
er opnieuw inzetten is geen optie, de body is immers gescheurd. Ik heb geen
schoenen mee en op race fietsschoenen lopen is niet echt prettig en thuis is
iedereen weg… Toch de sokken maar uit en op blote voeten zes kilometer gaan
lopen naar het werk.
Ik heb in ieder geval de tijd om na te denken over een
oplossing. Volgens mij moet een metalen strip aan de buitenkant van de body werken.
Als ik bijna bij het werk ben kom ik Annemarie Groen van Liever ligfietsen
tegen. Ze heeft een roestvrij stalen slangenklem op voorraad en dan kan ik
misschien weer fietsen.
Jos, Jan en Theo zijn unaniem, de fiets moet een nachtje
blijven. Dan kan de beschadigde polyester eruit gebikt worden. Daarna kan het
gat gevuld worden met polyester. Volgens Jan moet het grondig gebeuren op deze
plek staat honderden kilo’s druk. Helemaal als je met een bepakte fiets de berg op gaat. Opnieuw heb ik niet op een wandeling
gerekend. Gelukkig heb ik nu wel mijn Five finger schoenen mee maar ze zijn
hagel nieuw.
Ik weet het busstation te halen met een dikke blaar op de
hak. Ik ben dus duidelijk (nog?) niet een Keniaan. Daar kan ik de bus nemen
naar Zwolle en dan de trein naar Leeuwarden en dan de fiets naar huis. De
terugreis met het openbaar vervoer is maar een half uur korter als de
fietstocht…..
Woensdag wil mijn vader me van Heerenveen naar Dronten
brengen. Dus dat scheelt zo’n twee en half uur extra reistijd. Het is leuk om
mijn Pa even bij Velomobiel rond te leiden. De fiets staat al klaar en is weer
afgemonteerd met de oude orignele kettingwielhouder van Velomobiel. Jammer want
het lukt me niet in mijn eentje om het wieltje weer te monteren als het los
moet….. Misschien is het goede oplossing om de klem aan beide kanten te maken? Je moet dan wel twee schroeven los draaien aan als je het wieltje wilt vervangen, maar het geheel vormt dan weer een "hele" driehoek.
De terugweg in de Quest verloopt waanzinnig hard door de
harde zuidwesten wind mee. Bijna gaat het mis bij het oversteken van een weg
bij Urk. Door de rechts links constructie krijg ik harde zijwind op de fiets en
schuift hij rechtdoor in plaats van te reageren op mijn stuurbeweging. Op het
laatste moment krijg ik grip en weet ik een botsing met de vluchtheuvel af te
wenden…..Oef, anders kon ik zo weer terug….
Dag Marcel. Bij meerdere Questen is dit een zwakke plek gebleken, zo ook bij mijn Quest. Het probleem doet zich bij mijn weten niet voor bij de Strada en de carbon Quest. Ik heb net op tijd een grote ring op de inbus bout gezet. De tunnel moet ik op die plek gaan versterken. Groeten Kees.
BeantwoordenVerwijderenHi Marcel,
BeantwoordenVerwijderenKijk even op mijn blog. Ik had al contact gehad met Ymte over een oplossing. Kennelijk verschillen de fietsen qua sterkte van de tunnel nogal.
De oplossing is eenvoudig, waarbij in ieder geval duidelijk is dat de helften van de ashouder goed moeten worden vastgezet.
Mochten er onderdelen van de ashouder niet meer OK zijn, laat het me even weten.
Groeten,
Wim