maandag 5 oktober 2009

Noardewyn


Gisteravond kreeg ik een mailtje van http://www.doede.veeman.nl/ met het programma voor de radio opnames vandaag voor het programma Noardewyn van Omrop Fryslân. Vanochtend vroeg op pad en het lijkt wel het herfst treffen. Ik kom vandaag zo maar drie ligfietsen tegen. Een trike, een high racer en een low racer. Komt het dan toch nog goed met die rare ligfiets? Bij iedereen toeter ik blij, ha lotgenoot!, maar ik heb teveel haast om te blijven hangen.

Vanochtend op het werk het alarm van mijn horloge gezet op 11:45 en lekker aan het werk gegaan. Om half een kijk ik op mijn horloge en ik schrik me helemaal wild. Het alarm moet je niet alleen op de tijd zetten, je moet het ook aanzetten. Snel in de fiets gesprongen en naar de studio gereden van Omrop Fryslân. De studio zit op een industrie terrein en ik moet dwars door de stad. Niet echt heel handig in de Quest maar het lukt.

In de studio ben ik nog op tijd om te sound checken. Daarna krijgen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. In de haast ben ik mijn brood trommel vergeten dus dit eten is heel welkom. Na de lunch gaan we op weg naar de studio.

Voor en tussen de nummers hebben we nog wat tijd om ingespeeld te raken. De live nummers spelen we lekker. De filmpjes komen binnenkort op Youtube, dan moet ik maar even doorlinken. Doede vertelt van zijn nieuwe cd "It is een spul". Dit is een uitspraak van zijn moeder. En deze uitspraak kan je altijd toepassen op van alles wat in de wereld gebeurt. De liedjes van Doede beschrijven de toestanden in de wereld dus de titel is helemaal goed gekozen. De presentator vindt Doede zijn cd een beetje zwaar op de hand. Maar je moet juist de humor van zijn nummers zien om ze te waarderen!! Zelf speel ik wel redelijk, het kan altijd beter natuurlijk, maar we zitten wel lekker te genieten...

Na de opnames haast iedereen zich weer naar zijn werk. Ik pak de Quest in en race terug. Best een lange dag van 6:15 uur weg en 18:15 thuis, maar zo compenseer ik de studio tijd nog een beetje. Het is toch heerlijk dat ik de Quest kan gebruiken om al mijn spullen te vervoeren. Voor dat ik de Quest had, moest ik altijd op een stadsfiets, of ik ging met de auto, anders kon de viool niet mee. Het is heel leuk dat ik de Quest nu kan gebruiken zoals je een auto gebruikt…..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten