dinsdag 1 augustus 2023

Vlag

Gisteren na de vakantie voor het eerst weer naar Groningen gefietst. In mijn hoofd zou het prachtig weer zijn, de fiets geweldig trappen en bijna geen wind. De praktijk was dat het hard waaide het goot en het was zeker niet lekker warm en de fiets? zit er zand in de ketting?@#@$. Toch maar in een harde regen bui vertrokken. In de vakantie is de weg lekker leeg dat scheelt weer. Maar door het slechte weer is het lontje bij de medeweggebruikers kort.

 

Op de terugweg kan ik drie keer voorkomen dat ik van de weg af wordt gereden. Ik sta voor het stoplicht in Groningen. Komt meteen een oudere bejaarde man, grijs net pak, kaken strak op elkaar naar me toegelopen. Hij begint meteen breed geĂ¯rriteerd te gebaren. Dus ik zeg: “Moment even mijn oordoppen er uit.” “Daar moet een VLAG op”, wat zegt u? “Daar moet een vlag op.” Ik antwoord: “Nee, maar dit is een aerodynamische fiets dat wil ik niet, en wat als zo’n vlag in de ogen komt van een andere fietser?” “Maar dat is gevaarlijk!!” “Ja,” beaam ik “De automobilisten moeten wel oppassen natuurlijk” “Nee jij!” “Maar ik ben toch niet het gevaar, haal de auto maar uit de stad?” Verbaasd kijkt hij me aan. “Moet je trappen?” “Ja,” zeg ik, “ik moet trappen”. “TOE DAN, LAAT ZIEN DAN”. Ik zeg “Ik wacht op het groene licht anders is dat gevaarlijk voor mij đŸ˜‰”. Gelukkig springt het stoplicht en kan ik weg. Pff geef mij maar zon. 

  

4 opmerkingen:

  1. Die reactie krijg ik nooit meer, ik heb een paar linten en een mast met knipperende LED's achterop staan, 150 cm boven het maaiveld, in het zicht van de meeste "ingeblikten". Dus daarmee neem ik ze al een discussie punt uit de mond..........En aerodynamica? Het zal me een worst wezen, ik rijdt al 4 jaar met e-ondersteuning........;-)

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Adri, ik heb een Lezyne strip 300 achterlicht gekocht maar die zat nog in de tas. Vergeten om op de fiets te zetten na het opladen. Geeft een heerlijke felle puls. Maar deze meneer had een slechte dag volgens mij ;-). Had daarvoor een gesprek met een fietsmonteur over elektrische ondersteuning. En ik snap het hoor, maar probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Was wel helemaal kapot na al die wind en regen. Ik had bedacht dat de ondersteuning alleen aan mag slaan als ik boven de 40 fiets. En dan is het de turbo booster die mij minstens 60km per uur laat fietsen ..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, die mensen met slechte dagen........Lijken er meer te zijn als het wat "minder" goed weer is........De e-ondersteuning heb ik ook zo lang mogelijk uitgesteld, maar na de hartproblemen stelde Ina me voor de keuze: Minder fietsen of iets verzinnen waardoor ik minder belast zou worden.........Dus omdat minder fietsen niet echt een optie was werd het inbouwen van een Bafang ineens actueel. Valt prima mee te leven trouwens, zeker als het een "unlimited" versie betreft........Dat 60 per uur halen kan wel, maar dan zal je een "minder legale" versie moeten inbouwen, ze zijn er tot 1000 Watt in plaats van de legale 250 Watt versie, met een 750 kom je al goed in de buurt van die 60 km grens denk ik........Als ik de 250 versie instel op 40 km/u en de wielomtrek op 12" loopt de fiets grif naar 47 km/u op het vlakke, trekt wel wat meer aan de batterij natuurlijk.........Maar dat is niet de bedoeling in het dagelijks leven, dus na dat experiment is het geheel weer "netjes" ingesteld........;-))

      Verwijderen