maandag 27 januari 2014

Maandag

Maandag

Ik rijd nog de hele winter op Kojak banden voor. Tot vorige week ging het best redelijk. Maar vorige week had ik een lekke band. Vanochtend in de eerste sneeuw op weg. Gelukkig is er goed gestrooid, vlak bij Bartlehiem voel ik het stuur trekken en weet ik: lekke band.




Ik heb altijd met twee sets buiten- en binnenbanden gefietst. Vorige week had ik bedacht dat je toch eigenlijk nooit twee lekke banden op één rit hebt. Dus in een waas van besparingsdrift de tweede reserve set eruit gegooid. Dus ik zal de reserve band er even om gooien. Oeps, vorige week vrijdag ook al lek en die band heb ik nog niet geplakt. Dus daarom stond hij bij de ontbijttafel...

Nou ja, ik heb voor uiterste nood altijd nog een extra binnenband mee. Buitenband zo goed en zo kwaad bekeken en betast en de nieuwe band er in. Vlak voor mijn werk voel ik dat deze nieuwe band ook lek is bah! Nou ja, ik haal het werk op de velg maar ik ben binnen. Rond de koffie maar even plakken.

Voor het voorwiel en het voetengat heb ik slim een tasje opgehangen met reserve spullen. Het reserve, reserve tasje zullen we maar zeggen. Band eruit gehaald, zit dus toch een steentje in. Vanmorgen was dat niet te zien door de nattigheid. Bandenplakspullen zoeken in mijn tasje? Zit er niet in? Hoe kan dat nou? Is het maandagmorgen of zo...

Op mijn werk heb ik een reserve bandenplak set neergelegd. Op naar Facilitair centrum. Ik krijg de sleutel en mag het doosje zelf halen. Ik weet de weg. Het doosje ziet er netjes uit. Ik heb een mooi stuk schuurpapier erin gedaan en een nieuwe tube lijm. De lijm moet ik nog open maken. Als ik in de tube knijp zit er geen drup lijm in! Nee! je gelooft het toch niet! Zoveel pech, volgens mij probeert iemand me iets duidelijk te maken.

Na 13:00 uur middagpauze en naar de Profiel in de Pier Pander straat. Bordje op de deur: "Op maandag zijn we gesloten, op andere dagen helpen we u graag verder."  NEEEEEHhhhhhh. Oké, naar De Schrans naar Jan Terpstra. Een bordje op de deur: "Op maandag gesloten".

Gierend van de lach fiets ik terug naar de stad. Vandaag is Niet mijn dag dat is duidelijk. Het Rennershuis verlost me van mijn dringende Solutie behoefte. Twee tubes, één voor onderweg en weer één voor op het werk. Beide banden geplakt en viewww ik kom thuis.

Zonet maar de wat zwaardere winterbanden eronder gelegd. En toch maar weer twee reserve banden mee want je weet maar nooit wanneer het weer super maandag is.....

4 opmerkingen:

  1. Tja, ik heb eens op 5 kilometer, 5 lekke banden gehad, dus hebt nog mazzel gehad. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik probeer veelal over schoone wegen te rijden en rij met plus banden
    helpt dikwijls...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou ook nog bij de Hema langs kunnen gaan voor lijm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee! De Hema zit niet in mijn systeem wat fietsonderdelen betreft....

      Verwijderen