woensdag 12 augustus 2009

Woon werk, werk muziek.

De kilometer afstand zoals ik deze week voor het eerst fiets is 25 kilometer. Dus ik kom nu dagelijks op 50 km. Met de Optima Baron kon ik over het Jaagpad langs het Dokkumer Ee. Een prachtig pad, alleen wel met drie hoge bruggen, waar de fietser wordt verzocht af te stappen. Dit fietspad is ideaal, je komt er geen kip tegen maar met de Quest is dit pad geen optie meer.

Met mijn Optima Baron kon ik de dagelijkse spullen naar het werk prima houden. Op het werk is een douche ruimte met een locker waarin mijn kleren en een paar extra schoenen staan. Na het werk maak ik als violist veel wereld muziek http://www.remolino.nl/ Als ik ga repeteren, switchte ik naar de gewone fiets. Fietstassen volproppen en viool op de rug. Voordat ik de Quest bestelde heb ik aan Kees van Malssen , zijn dochter speelt viool, gevraagd of de vioolkist erin past. Hij heeft wel een 20 inche Quest maar de viool van zijn dochter paste dus dat geeft hoop. Maar past het ook bij mij….?.


Vandaag naar de eerste repetitie gefietst vanaf het werk en inderdaad, al is het even passen en meten, het past wel.
- Viool in een smalle kist overgepakt.
- Tas met muziek en muziekstander
- Gewone kleding voor de repetitie
- Droge fietskleren voor na de repetitie
- Werkkleding, lunch pakket en fruit.
- Reserve band.
- Pomp.



De viool ligt aan de linkerkant strak tegen de zijkant. Dit geeft mogelijkheden, nu kan ik dus ook naar optredens fietsen.

Op de terugweg van de repetitie voor het eerst met licht gefietst. De B&M Cyo geeft heel mooi licht. Ook de berm wordt er goed mee verlicht. In de winter kon ik nooit echt hard door fietsen omdat ik te weinig licht had. Met deze lamp zal dat geen probleem zijn. De lamp geeft zoveel licht dat ik nu automobilisten kan verblinden. Die zijn er zo blij mee dat ze ook het groot licht aan doen voordat ik passeer!! Oeps, de lamp dus maar even wat lager gezet. Jammer was dat ik mijn zonnebril nog ophad om de vliegen te weren maar zelfs met zijn zonnebril kon ik de weg nog zien. Vanochtend meteen maar de lenzen van mijn bril verwisselt. Dag zomer….?

2 opmerkingen: