woensdag 19 augustus 2009

“Waar moet dat kreng staan….”



Dat is een buitengewoon goede vraag. Wat mij betreft de auto uit de garage en de Quest erin. Maar zo gemakkelijk kom ik er niet af. Dineke wil de auto in de garage: "Anders moet ik in de winter krabben". "In de zomer wordt hij veel te warm en buiten wordt hij vies..."



Zucht, ze heeft gelijk maar hoe ga ik dit realiseren? De garage is echt ei-vol. Hij is ingedeeld met aan de rechter zijkant al mijn gereedschap op een bord en daaronder planken met blikjes half verdroogde verf. Spijkers die ik nooit gebruik en bakken met schroefjes en meer zooi. Verder heb ik midden in de garage als afscheiding tussen de auto en de fietsen een rek op wielen. Als ik de kayaks die aan het plafond hangen wil gebruiken rol ik het rek aan de kant. Aan de muur hangt mijn tandem…..

Het eerste idee is om de Quest naast de auto neer te zetten onder de werkbank. In theorie moet dat passen. De eerste "Quest-week" heb ik alle potten en pannen onder het gereedschapsbord al een keer weggehaald. Maar de Quest kwam niet voorbij de auto. Hoe nu verder? Moedeloos zat ik tussen de troep. Van pure armoede heb ik alles maar weer teruggezet...

Na deze dappere poging dacht ik dat Dineke haar verzet wel zou opgeven. Maar niets was minder waar. "Of de Quest eruit of je bouwt maar een hok..." Au, een hok is wel mooi maar hoe krijg ik de Quest achter huis? De draai is een beetje krap. En de Quest “alleenig buiten in de eenzame koude harde wereld” dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. En dan ’s ochtends mezelf zeker in een natte stoel neervlijen….. Nou nee bedankt….

“Tom poes verzin een list”. Kan hij dan dwars achter de auto misschien…? Dus vrijdag mezelf bij elkaar geraapt. Eerst maar eens flink opruimen. Blikjes oude verf in de milieu box. Boutjes en schroefjes waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had weg gemikt. De tandem kon naar zolder, zo nu heb ik een muur vrij. Het rek op wielen kan nu op dat vrije stuk muur staan. Hee, nu kan de auto een halve meter verder..., zou het dan toch...?

Dus kloek verder. De planken weggehaald onder de werkbank en aan de andere kant bevestigd. Mijn werkbank gesloopt en alleen het blad overgehouden. Deze bevestig ik op oude magnetron steunen. En dan het moment... De auto zoveel mogelijk links de garage in en zo diep mogelijk. Nu kan de Quest erlangs. Het past!!! En het gaat ook nog heel makkelijk!!

Wow, en een schone auto en een droge Quest stoel... Het leven is maar mooi. Dineke heeft gisteren alles naar de stort gebracht. Opgeruimd staat netjes….

2 opmerkingen:

  1. wahhaaaaaaaaa leuk verhaal marcel!!! gewedig hoe je dat typt hahaha heb het net ff voor gelezen aan de vriendn van me vader hahaa ze moes er om laggen whahha echt leuk!!!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt!! Een goed verhaal schrijft zich zelf... Ik wilde eigenlijk iets heel anders schrijven maar dit kwam er uit rollen....@#@!%$?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen