zondag 23 augustus 2009

Op Grote voet



Sinds ik de Quest gekocht heb is het mis. Ik leef op grote voet. Ik heb al een pomp en een tas aangeschaft en een fietscomputer van 3 euro bij de Action en een helm. Ja, het is helemaal mis. De hand moet op de knip.


Al 12 jaar ben ik heel blij met mijn Lakecycling schoenen. Dit zijn hybride schoenen. Het zijn winterschoenen die in de zomer ook goed zitten. In de schoen zit een neoprenen sok genaaid. Toegegeven die sok is er helemaal uitgesleten maar het gaat om het idee. Nu wil het niet zeggen dat ik des winters geen koude voeten heb, maar ik wil geen andere schoenen deze zijn al 12 jaar perfect. Er is eigenlijk maar een probleem en dat is dat ze versleten zijn. En niet zo’n beetje ook. In de ene schoen zit een gat. Het stiksel van het leer is losgelaten. En ondanks dappere naai pogingen, met vingerhoed in de aanslag is het me niet gelukt om ze te repareren. Bovendien kan ik met de rechterschoen niet meer flinstonen. Het rubber is van de hak is weg gesleten en er is alleen nog een stuk kaal carbon over en dat heeft niet veel grip.

Ik zal nu echt aan nieuwe fietsschoenen moeten geloven. Eerst maak ik maar eens een verlanglijstje:



Ze moeten geel zijn (past goed bij de fiets).
In de winter moeten ze warm zijn.
Maar in de zomer wil ik ze ook dragen.
Ze moeten licht zijn.
En het liefst moeten ze ook nog goed staan onder een spijkerbroek. (Soms vergeet ik mijn schoenen).
Oh ja, en ik wil er op kunnen lopen. Als je dan een keer pech hebt dan kom je ten minste thuis.
Ze moeten ruim zitten zodat ik ze ook met dikke sokken kan dragen.

Lakecycling is mijn merk. Prachtige site en meteen schoenen gevonden die er op lijken. Eén probleem waar zijn ze te koop? Ik kan geen winkel vinden in Nederland die ze verkoopt en ook geen internetstore. Maar er zijn natuurlijk ook nog heel veel andere schoenen en die zijn waarschijnlijk ook heel geschikt. Dus niet getreurd en samen met Dineke op fietsschoenen jacht. Alle drie de fietsenwinkels in Leeuwarden worden aangedaan. Ze verkopen schoenen in de kleuren zwart, poep bruin en blauw maar niet in mijn maat…. En ik wil gele…. Op naar Stiens daar zit ook een grote fietsenmaker maar ook daar, is het hetzelfde verhaal.

Alle folders van de merken zien er geweldig uit op internetpagina’s. Maar wat verkopen de winkels: De modellen in de kleuren: zwart, poep bruin, en blauw. Maar werkelijk in geen enkele winkel is iets flitsends te vinden. Dineke werpt tegen: “Maar wie ziet je nou zitten in de fiets?” “Het maakt toch helemaal niets uit, ze hoeven toch alleen maar lekker te zitten…” Typisch zo’n vrouwe opmerking. Maar ik leg geduldig uit: “ Kijk, nou heb ik al geen gewone fiets” . “Ik zou er natuurlijk in kunnen gaan zitten met mijn roze bloemetjes badjas, geen hond die het ziet”. “Maar er komt een moment dat je uit de Quest moet”. “En dan is het toch wel leuk als het baasje op het hondje/Questje lijkt… toch…?”

Google kan ook plaatjes zoeken. Cyclingshoes + Yellow levert best wel plaatjes van mooie schoenen. Bijvoorbeeld Sidi heeft voor Contador speciale Tour de France schoenen gemaakt in de kleur geel!! Hijg, hijg, waar zijn ze te koop dan…. Weer mis, want ze zijn eenmalig aan de kampioen Contador verstrekt….

Tja, mooi verhaal, vrije keus enzo, en beter duur dan niet te koop maar ik zal toch wat water bij de wijn moeten doen. Uiteindelijk heb ik maar rode (ja geen gele ik weet het) Sidi Dragon Slayers of zoiets besteld. Het zijn dan wel zomer schoenen. Maar ik heb nu een Quest tenslotte en die beschermt me tegen kou en die is heel sterk en hij kan ook heel hard… Nu heb ik dus rode schoenen dat staat vast heel mooi bij mijn blauwe handschoenen. Wie ziet me ook fietsen tenslotte.

Nu mis ik alleen nog een groene helm met sprietjes en als ik land in mijn Gele Quest, zeg ik: “Hello I am from Mars”. “I come in peace…. Blieb blieb..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten