vrijdag 28 augustus 2009

Onneembare hobbels.








In de vakantie ben ik naar Groningen gefietst. Nadat ik via de fietsborden over landweggetjes was gestuurd kwam ik in Stroobos. Er ligt echt een prachtige weg langs het Van Starkenborgh kanaal. Uiteindelijk kwam ik in Zuidhoorn voor deze hobbel te staan.

Met de Quest is dit een onneembare vesting. De situatie is paal, stoep op, stoep af, drukke weg, stoep op, stoep af, paal, weg gaat verder….!!! Nu dacht ik dat ik de enige was die in mijn gekke fiets hier last van had. Vandaag reed ik in de auto naar Groningen en de brug was op. Laat ik maar eens even foto’s maken van de situatie…

Terwijl ik foto’s aan het maken ben, komen er twee behulpzame fietsers langs. Terwijl ik hun uitgebreid op de foto zette demonstreerde zij even voor mij hoe ongelukkig de oversteekplaats is. Ook zij vonden het als “normale fietsers” een hele rare situatie. Maar zij komen tenminste nog aan de overkant.

In de Quest heb ik maar een andere weg genomen….  Ik werd vervolgens dwars door de winkelstraat van het dorp gestuurd. Bah, ik heb de bakker de bank en alle winkels van Zuidhoorn gezien. Terwijl aan de andere kant van de brug een prachtige strakke weg lag. Klaar om te worden verslonden door mijn Quest wielen….


2 opmerkingen:

  1. Hey... da's vlak bij mij thuis en het zijn idd. irritante hobbels. Je kan wel omfietsen (linksaf vanaf deze kant gezien), maar dat kost je een paar honderd meter.

    PS. eigenlijk is de hobbel aan de Noordhorn ipv. Zuidhorn (met 1x een letter o) kant. Zuidhorn ligt nl. aan de andere kant van het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip. De volgende keer moet ik dus niet de doodlopende weg in fietsen maar de weg volgen?

    Groten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen